Er zijn nog geen producten in uw winkelwagen geplaatst.
Garantie en klachtenprocedure bij webwinkels van Webcompanies
1. Hoe lang heb ik garantie op een product?
2. Ik heb een defect artikel ontvangen, wat moet ik doen?
3. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
4. Ik heb een artikel dat defect is geraakt gedurende de garantie periode, wat moet ik doen?
5. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?
1. Hoe lang heb ik garantie op een product?
Op alle bij Webcompanies gekochte artikelen heeft u een wettelijke garantie van 6 maanden.
Sommige leveranciers of fabrikanten geven een fabrieksgarantie van een langere periode.
Op de volgende merken geldt de volgende fabrieksgarantie:
- Bobi brievenbussen, 4 jaar garantie
- Safepost brievenbussen, 2 jaar garantie
- Brabantia brievenbussen, 5 jaar garantie
- Burgwachter brievenbussen, 2 jaar garantie
- Express brievenbussen, 2 jaar garantie
- Nostalux brievenbussen, 3 jaar garantie
2. Ik heb een defect artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer uw bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 7 dagen op eventuele schade. Heeft u een defect artikel ontvangen? Meld dit dan binnen 7 dagen na ontvangst via onze klantenservice. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we een duidelijke foto nodig. We zullen het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.
3. Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer uw bestelling direct na ontvangst, uiterlijk binnen 14 dagen op juistheid en volledigheid. Heeft u een verkeerd artikel ontvangen? Meld dit dan binnen 14 dagen na ontvangst via onze klantenservice. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we een duidelijke foto nodig. We zullen het artikel zo spoedig mogelijk omruilen.
4. Ik heb een artikel dat defect is geraakt gedurende de garantie periode, wat moet ik doen?
Heeft u een artikel in onze webshop gekocht dat binnen de garantie periode kapot gaat of niet meer werkt? Meld dit dan via onze klantenservice. Vermeld hierbij uw ordernummer, om welk artikel het gaat en wat de klacht is. Gaat het om een beschadigd product dan ontvangen wij graag een duidelijke foto van het product met de beschadigingen, zodat we de klacht op afstand kunnen beoordelen. Uw factuur dient als garantiebewijs. Deze dient bewaard te worden tot dat de garantieperiode verstreken is.
Op alle bij Webcompanies gekochte artikelen heeft u een wettelijke garantie van 6 maanden.
Sommige leveranciers of fabrikanten geven een fabrieksgarantie van een langere periode. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vindt u terug op de verpakking of in de gebruiksaanwijzing van het artikel. Mocht u twijfelen of er nog garantie op het product zit? Neem dan contact met ons op!
Mocht de klacht gegrond zijn, dan ontvangt u van ons kosteloos een nieuw product. De klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
- Beschadiging door opzet of nalatigheid
- Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Normale slijtage
- Verkleuring door zonlicht
- Beschadiging door het niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
5. Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Heeft u een klacht? Geef dit dan door via onze klantenservice.
Let op! Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen hebben we een duidelijke foto nodig.
6. Hoe snel reageren jullie op een klacht?
Ons klantenservice team is op werkdagen van 10:00 tot 16:00 uur aanwezig om vragen en klachten te behandelen. Heeft u een vraag of klacht naar onze klantenservice verzonden, dan ontvangt u hierop op werkdagen doorgaans binnen een uur, doch hooguit binnen 24 uur een reactie.